20. studenoga 2008.
Kupovina svega za vez na mreži

Jučer poslijepodne bila sam prisiljena obaviti kupovinu u lokalnoj trgovini, "merceria" kako ju ovdje zovu, koja u ponudi ima većinu artikala potrebnih za ručne radove. Ponestalo mi je, ni manje ni više, nego 6 boja potrebnih za dovršiti (konačno!) ovaj goblen koji radim i nije mi bilo druge nego kupiti konac po cijeni od 1,10 euro za viticu od 8 metara. Znam da mnogima koji iz Hrvatske pretražuju stranice u inozemstvu onih koje se bave ručnim radom, bilo to vez, pletenje ili sasvim nešto drugo, sigurno ponuda u lokalnim trgovinama izgleda više nego skromna. No, ta skromna ponuda nikako ih ne treba priječiti da se bave onim čime vole i jednostavno naruče ono što im treba preko interneta.
Većina onih koji se ručnim radom vani bave, također obavljaju kupovinu preko interneta. Platna, konci, okviri za rad, škare, igle, perlice, sheme ... sve se to nabavlja u online trgovinama.

Problem sviju nas u Europi je cijena DMC konca, koji, iako proizveden u Francuskoj, teško da se može nabaviti u trgovinama za manje od 1,10 euro, čak u domovini proizvodnje košta još više, do 1,50 euro! Neke žene, revoltirane poslovnom politikom DMC-a, koji američkom tržištu nudi konac daleko jeftinije (a proizvod je identičan), orgnizirale su bojkot i prešle na Anchor konce, jednako velike palete boja i kvalitete. Srećom, Amerikanke su se pokazale više nego solidarne s Europljankama i organizirale su mrežu "usvajanja", svaka od njih "usvaja" nekoliko Europljanki kojima po potrebi i narudžbi, kupuju i poštom šalju konce u Europu. Zahvaljujući dobrom srcu naše Slavonke u Americi i ja sam usvojena. Ali, čak i bez usvajanja, konci se mogu vrlo povoljno nabaviti na mreži, jedino je poželjno najprije provjeriti kod američkih online trgovina žele li slati konce za Europu, jer poslovnom politikom DMC-a slanje u Europu im nije dozvoljeno. Kada sam zadnji puta kupovala Unitasove "Ljubica" konce, cijena je u lokalnoj trgovini bila nekih 7 kuna (cca 1 euro), kupujući online Anchor ili DMC konac, ne samo da ćete upola jeftinije proći, već su i palete boja 4 puta veće, a konci visoke postojanosti boja, perivi na 95°.
Kada se radi o izboru platna, ponudu koju se može pronaći na mreži, ne mogu pronaći u bilo kojoj trgovini. Izbor platna ide od različitih veličina i boja aida platna (tzv. paname kod nas) do različitih evenwave tkanja od pamuka do lana i različitih kombinacija niti. Po pretraživanju koje dovodi do moje stranice vidim da još uvijek ima mnogo onih koji rade vezene stolnjake. Raditi stolnjak na sintetičkom leakrilu je prava šteta uz izbor lijepih, kvalitetnih i ne tako skupih materijala koji se mogu pronaći na mreži. Dovoljno je samo jednom raditi na nekom od Zweigartovih platna da vas zauvijek prođe želja za leakrilom. Rico design (na dnu stranice izbor jezika) i Zweigart nude i prekrasne, već obrubljene stolnjake za vez, raznih veličina i kombinacija s drugim materijalima poput damaska. Za one koji žele raditi goblene, idealan izbor je Lugana platno ako želite goblen bez vezene pozadine, a ako želite goblen u vidu kompletno vezene slike sa pozadinom tada je dobar izbor Zweigartovo platno hardanger 22 ct * na kojem se goblenski bod radi s 4 niti, a petit point sa 3 (kao kod Wiehlera za one koji poznaju njihovu tehniku). Goblene možete raditi i na stramin platnu (canvas) kojeg se također može nabaviti u svim veličinama.
Posebna priča su ručno bojana platna koja daju posebnu notu radovima tipa sampleri ili vezu bez pozadine.  Enchanted fabrics, Silkweaver ili Sugar maple su neki od proizvođača ručno bojanog platna.
No, internet kupovina nije isplativa samo za platno i konce. Moja jučerašnja narudžba sadržavala je isključivo igle za vez. Nevjerojatno, ali ponekad mi je problem nabaviti tupe igle odgovarajuće veličine. Posve mi je neisplativo kupovati komplete od 6 igala različite veličine, od kojih mi samo dvije najtanje mogu poslužiti. U lokalnoj trgovini najmanji broj igala s kojima mogu raditi je 24 ( kod igala veći broj znači tanju iglu) s cijenom od 0,30 euro po komadu. U prosjeku po svakom goblenu potrošim najmanje 4 igle, koje se, što od trenja prolaskom kroz platno, što od topline i znoja ruku, "izližu", postaju tamnije i više ne klize lijepo kroz platno. Na platnu gušćeg tkanja idealno je raditi iglama 26 ili 28, koje su tanje i ne prave rupe prolaskom kroz platno. Tako sam si jučer naručila obične DMC nehrđajuće igle, ali i pozlaćene Anchorove i petit verziju igala John Jamesa koje su nešto kraće od običnih, pa dozvoljavaju maksimalno iskorištavanje konca pri radu. Nisam imala namjeru kupovati ništa osim igala, ali kada sam vidjela škarice na sniženju, počastila sam se i njima (zadnji puta na sajmu sam slične našla za 7 euro, ove preračunato koštaju samo 2,80).
Pored ovih proizvoda, kupovina preko interneta vam omogućava i nabavku pletaćih igala po povoljnoj cijeni, od svih mogućih materijala, veličina i oblika, kukica, te raznih pomoćnih artikala za svaki pojedinačni hobby. Moja internet potraga je sada usmjerena na traženje samostojećeg okvira za vez i za sada je najvjerojatnija kupnja ovog.

Za kraj, evo mog izbora intenet trgovina s kojima sam imala pozitivna iskustva:


Sew&so je engleska trgovina u kojoj nabavljam platna. Uspoređujući cijene s američkim trgovinama daleko su najpovoljnije njihove cijene. Za kupovinu iz zemalja koje nisu članice EU dodatna je povoljnost skidanje od oko 17% VAT sa navedene cijene (engleski pdv).

Stitching bits&bobs je američka trgovina koja vrlo često daje prigodne popuste, trenutačno je u toku popust pred Thanksgiving. Između ostalog kod njih možete naći i sheme za sada jedine hrvatske dizajnerice Helge Mandl. Jedina zamjerka je što je trebalo čekati skoro mjesec dana njihovu pošiljku, besprijekorno pakiranu uz dvostruku nepropusnu zaštitu.

123stitch je američka trgovina u kojoj sam jučer napravila narudžbu za igle i u roku odmah mi je stigla potvrda narudžbe, a za nekih sat vremena su mi poslali obavijest da je moja pošiljka već poslana. Imaju široku ponudu artikala za skoro sve ručne radove i organiziraju svakodnevne popuste. Svakako vrijedi pogledati njihovu ponudu shema za vez jer neke nude po nabavnoj cijeni.

Trgovina na mreži ima daleko veći broj od ove tri navedene, ali to su trgovine s kojima sam imala pozitivna iskustva i u kojima sam našla najpovoljnije cijene. Širom Europe se mogu naći trgovine na mreži, koje također nude izuzetno kvalitetnu uslugu, ali meni je glavna motivacija za kupovinu na mreži povoljna cijena.


* ct ili count je oznaka kojom se definira veličina tkanja, tako aida 14 ct (panama platno) znači da ima 14 niti u inču (2,54 cm), Lugana 22 ct znači 22 niti tkanja u inču. Općenito, veliki broj counta znači gušće tkanje i slika napravljena na takvom tkanju bit će manjih dimenzija od one naprvljene na manjem countu

 
napisala Roman Tales, 01:11 ¤ Permalink ¤


0 Comments:


Objavi komentar

~ back home
eXTReMe Tracker