10. prosinca 2008.
Pita mađarica - recept

Pored uobičajenih ključnih riječi vezanih za ručne radove koje slučajne posjetitelje dovode do mog bloga, neke riječi, tek usput spomenute negdje u mojim tekstovima, čine da google i moj blog izbacuje među prve odgovore. Ovaj post je isprika svima onima koji su došli na moj blog u potrezi za receptom za pitu mađaricu koju sam samo ovlaš spomenula u postu prije dvije godine.
Zašto je taj kolač bio poseban mojoj mami već sam objasnila, a s vremenom je postao i meni simbolom blagdana. Iako vrlo jednostavan (i jeftin, što nije nevažno u ova vremena kada nas pozivaju stezati remen), ipak traži nešto više vremena za pripremu. Zadnji put sam taj kolač pekla prije 5 godina, na zadnji Božić koji sam provela s mamom i otada, uz ovaj ili onaj izgovor, izbjegavala sam mađaricu. Dolasci onih koji traže recept upravo za taj kolač učinili su da sam prošle subote ispekla kore i provjerila točne mjere za kremu. Budete li odlučili ispeći mađaricu po ovom receptu, nikakvih problema ne biste trebali imati, radi se o provjerenom receptu koji vam osigurava uspjeh. Sasvim sigurno ima i drugih recepata za pitu mađaricu, drugih omjera i sastojaka, ali kako je ovo recept po kojem je godinama i otkako znam za sebe, pitu mađaricu pekla moja mama, onda njenim imenom želim učiniti da se razlikuje od svih ostalih recepata.

                              Katarinina pita mađarica

Umijesite tijesto od 600 g oštrog brašna prosijanog s jednim praškom za pecivo (13 g), 50 g masti, 2 cijela jaja (koja prije dodavanja smjesi razmutite pjenjačom ili viljuškom uz prstohvat soli), 200 g šećera (po mogućnosti sitnijeg) i 200 ml punomasnog kiselog vrhnja. Tijesto lijepo razradite, po mogućnosti u hladnijoj kuhinji, tako da nije potrebno tijesto hladiti, a tijesto treba biti elastično i ne lijepiti se za ruke ili podlogu. Nakon toga ostaje vam tijesto podijeliti na 5 jednakih dijelova i svaku loptu razvaljati što tanje na veličinu dna najvećeg pleha, otprilike 30x40 cm. Pobrašnite pleh (onaj veličine pećnice) okrenut naopačke ili obložite papirom za pečenje kolača i svaku koru pecite u prethodno zagrijanoj pećnici 10-15 minuta na 200° (obična neventilirana električna pećnica). Pazite na koru dok se peče jer ovisno o pećnici vrijeme može varirati za koju minutu, u svakom slučaju kora ne smije posmeđiti, eventualno malo požutjeti na rubovima. Kada se ohlade kore će se ukrutiti poput keksa.

Kremu skuhati na pari od litre mlijeka, 200 g šećera i 110 g glatkog brašna. Neka vas ne zabrinjava ako vam krema djeluje nešto rjeđe od uobičajenih krema, važno je da bude glatka i bez grudica. Ohladite kremu uz stalno miješanje (najbolje potapanjem lonca u sudoper pun hladne vode) i kada se ohladi povežite ju sa smjesom od 200 g dobro izrađenog maslaca i 50 g gorkog kakaa u prahu. Na kraju po želji dodati čašicu ruma (3 cl).
Preostaje vam slijepiti kore kremom. Svaku koru premažite s 3 vrhom pune žlice kreme, dok će vam otprilike dvije ostati za zadnji premaz nakon što je kolač odstojao barem 12 sati, tako da posljednju koru nemojte premazivati. Nije neophodno premazivati do samih rubova. Kolač ostavite na hladnom da se krema stisne i nakon jedno sat vremena pokrijte aluminijskom folijom ili papirom za pečenje kolača i na njega stavite teret u vidu neke teže knjige. Nakon što je odstojao barem 12 sati, oštrim nožem odrežite nepravilne rubove, premažite onom kremom koja vam je ostala kad ste spajali kore i po želji prelijte glazurom od čokolade.

 
napisala Roman Tales, 10:17 ¤ Permalink ¤


0 Comments:


Objavi komentar

~ back home
eXTReMe Tracker