23. ožujka 2009.
Marmelada od naranči

Kada se Vanchy ponudila da me "usvoji" i šalje mi konce kao "floss mom", nisam očekivala u omotnicama ništa više od konaca. Za mene je više nego velika usluga koju mi čini nabavljajući konce po daleko povoljnijoj cijeni od ove koju u Italiji plaćam. Ne znam čime sam zaslužila ovako lijep i krasno izvezeni biskornu, ali sam istovremeno beskrajno zahvalana na tako krasnom poklonu! Vanchy je ovaj biskornu izvezla na svijetloplavom aida platnu 14 ct i sada moram smisliti najbolji način kako ga stalno imati pred očima, nikako ne mogu zamisliti ovaj delikatni rad izboden iglama ili pribadačama.

Kažu da je proljeće stiglo još 19. ožujka, baš kada nas je zahvatio novi hladni val. U tjednu prije, uspjeli smo obrati naše stablo naranče, koje smo u zadnji trenutak jesenas uspjeli spasiti od suše, tako da nas je obdarilo sa 6 kašeta sočnih i slatkih, iako malenih naranči. Uz tako rodnu berbu, odlučila sam napraviti koju teglicu marmelade, po receptu koji mi je poslala poznanica sa Sicilije, a uz hladni vjetar koji je vani brijao, nije bilo tako teško stajati uz lonac marmelade koju treba miješati. Mermelade i općenito recepti koji traže i koricu naranče mogu se praviti jedino i isključivo od naranči iz nečijeg vrta. Kora kupovnih naranči nije za upotrebu niti nakon pranja. Naranče koje se šalju u prodaju zaštićuju se slojem voska (zato se onako lijepo sjaji kora) i sredstvima koja sprečavaju plijesan. Pogrešno je misliti da nešpricana naranča (ili limun) znači da voćka nije špricana tokom cvatnje i periodu dozrijevanja ploda, ne radi se o tom tipu "špricanja". Svi citrusi se zaštićuju nakon berbe, kada plodove treba pakirati u kašete i slati u prodaju i na većini tih pakiranja dovoljno su jasno napisana upozorenja da kora nije za upotrebu, dapače, vrlo je štetna po zdravlje.
Za početak sam napravila marmeladu od 1,5 kg naranči. S jednog kilograma sam oštrim nožem skinula samo narančasti dio kore i narezala na vrlo tanke rezance. Sa naranči sam skinula i sav bijeli sloj koji se nalazi ispod kore, tako da ostane samo sočni dio ploda. Naranče treba narezati na manje komade, a ja sam se riješila sjeckanja uz pomoć miksera. Kore treba prokuhati oko 5 minuta u vrućoj vodi, a naranče najprije 10-tak minuta prokuhati i onda dodati 800 gr šećera, prohukane korice i sok od jednog limuna. Marmeladu kuhati na laganoj teperaturi dok se ne zgusne (raditi probu s hladnim tanjurićem). Nakon punjenja teglica ja sam ih još dodatno sterilizirala u pećnici, iako neki vele da je dovoljno puniti vrućom mameladom i zatvoriti. Naranči mi je još uvijek ostalo toliko, da unatoč svakodnevnom cijeđenju soka, mogu napraviti marmelade u industrijskim količinama, pa ću u sljedećem pokušaju napraviti marmeladu s manje narančine korice koja se, po mom mišljenju, previše intenzivno osjeća.

 

 
napisala Roman Tales, 00:46 ¤ Permalink ¤


0 Comments:


Objavi komentar

~ back home
eXTReMe Tracker