7. kolovoza 2010.
Drvene kružne igle

Kada sam prije više od 20 godina u svojim pletačkim počecima, imala sreću naići na predivo boje koja mi se dopada ili nešto što je bilo superiornije sastavu od svega 20% vune, impuls je bio kupovati prije nego nestane. Na žalost, tako sam se našla i s paketima vune koju nisam odmah stigla oplesti, bilo radi nedostatka vremena, bilo radi nedostatka onog "pravog" uzorka i modela i s kojom, godinama poslije, jednostavno nisam znala što bih - ili boja ili tip prediva više nije bila moderna. Danas ne osjećam nikakvu potrebu nakupljati vunu po ormarima, kad odlučim plesti nešto novo jednostavno odem do trgovine i kupim što mi treba. Znam da sam tim svojim "no stash" stavom crna ovca u svakoj hobističkoj zajednici, ne samo pletačkoj, ali jednostavno me mrzi vidjeti zalihe u ormaru, nekako mi stvaraju osjećaj nedovršenog posla, pritisak da nešto moram po svaku cijenu dovršiti.Postoji samo jedna komponenta „stash manije“ kojoj ne mogu odoljeti, a to je kupovina pletaćih igala. Godinama si nisam mogla priuštiti kvalitetna prediva, uglavnom jer ih kod nas nije bilo, a o onima iz Italije, s cijenom koja je bila daleko izvan moje platežne moći, mogla sam samo sanjati. Jednako tako bilo je i s iglama, bila sam sretna što uopće mogu nabaviti bilo kakve kružne igle i plela sam njima čak i kada se teflonski sloj sa njih odavno ogulio. Sve ove metalne igle koje se danas mogu nabaviti spadale su u SF kategoriju, toliko su mi bile nedostupne, a za drvene kružne igle nisam niti znala da postoje.

Zašto uopće nabavljati drvene kružne igle uz tako dobre metalne koje se mogu nabaviti po više nego povoljnoj cijeni?
Na stranu ugodniji osjećaj drva u rukama od metala, nema opasnosti od alergije na nikel kao kod metalnih Addi ili Knitpicks, drvo manje provodi toplinu, pa se i ruke manje znoje, za mene je osnovni razlog taj što imam "laganu" ruku pri pletenju. Moje pletivo nije labavih očica, ali bez problema klizi po iglama, za razliku od onih koji imaju "čvrstu" ruku i koji očice moraju potiskivati prema vrhu igala. Dok pri pletenju vune uglavnom bez problema pravim ujednačene očice, kod pletenja pamuka, kombinacija vrlo skliskih metalnih igala i moje lagane ruke, daje neujednačene očice, ponekad različite veličine. Koliko se god trudila paziti i jače zatezati niti, pamuk klizi više od vune i jedino rješenje za mene su drvene igle. Knitpicks proizvodi interchangeable seriju drvenih igala od brezovog drveta, ali kako me ti kompleti ne zanimaju (sasvim su mi beskorisni veliki brojevi igala) i više volim uobičajene kružne igle, krenula sam u potragu za idealnim tipom drvenih kružnih igala.
Nakon što sam pročitala nekoliko blog postova o različitim drvenim iglama, našla sam da se najbolje kritike daju iglama Lantern Moon, Colonial, Klass&Gessman i Holz&Stein. Radi se uglavnom o iglama proizvedenima od plemenitog drva, ebanovine i palisandrovine, koje preostaje nakon proizvodnje muzičkih instrumenata. Za vjerovati je bilo da neće biti većeg problema nabaviti neke od tih igala, pogotovo što se Susanne's i Holz&Stein proizvode i distribuiraju iz Europe, ali prve koje sam uspjela nabaviti bile su Lantern Moon, koje se proizvode u Vijetnamu. Od Colonial igala sam odmah u početku odustala, blogerice su navodile da ne vide opravdanja za cijenu koju traže, obzirom na kvalitetu igala. Uistinu, cijena od nekih 40 dolara za par kružnih igala mi se čini više nego pretjeranom, sve kako je o plemenitom drvu riječ.
 
Cijena je bila problem i kod "Destiny" Lantern Moon igala, ali kada sam u online trgovini Jimmy Beans naišla na ponudu, nisam mogla odoljeti i naručila sam par igala od ebanovine i par od palisandrovine. Najpozitivnija karakteristika ovih igala je tzv. swirl, prevedeno znači da kabel nije fiksno nepokretan u spoju, već se može okretati ili ako držite kabel nepomičnim možete vrtjeti iglu oko njene osi. Na prvi pogled nekome se može učini bespotrebna inovacija, ali onima koji isključivo pletu kružnim iglama, definitivno poboljšanje u odnosu na igle koje tu mogućnost nemaju. Dok pletete, kabel prati rad vaših ruku i nema uvrtanja pletiva na kabelu, nema potrebe da tu i tamo odvrtite igle kojima pletete i nema opasnosti da se iste slome uslijed napetosti. Igle su vrlo lijepo obrađene, ispolirane do visokog sjaja, glatke, na drvu je laserski otisnuta veličina igala, izuzetno su ugodne u rukama, a jedina kritika im je prilično čvrst kabel manje pogodan za magic loop tehniku, kao i spoj igle i kabela koji bi za prilično visoku cijenu tih igala trebao biti neosjetan. Ovako, ne mogu reći da predivo zapinje na spoju, ali ga definitivno osjetim. Za one koji pletu ravnim iglama, Lantern moon uglavnom dobiva pozitivne kritike u kategoriji plemenitog drva.Na slici je vidljiva razlika u sjaju Destiny i Susanne's igala, kao da su od različitog materijala iako su oba para napravljena od ebanovog drva.

Susanne's igle proizvodi njemačka tvrtka Klass&Gessmann, ali začudno, vrlo teško ih je pronaći u europskim trgovinama, dok gotovo svaka američka nudi njihove igle, bilo kružne, bilo ravne. U američkim trgovinama cijena im je relativno povoljna, preračunato oko 7 euro, ali kako je cijena poštarine prilično skupa za Europu, odlučila sam kontaktirati direktno proizvođača tražeći informacije gdje online mogu nabaviti njihove proizvode. U vrlo kratkom roku poslali su mi mail sa adresom talijanskog distributera, koji na žalost uopće nema u ponudi kružne pletaće igle. Uslijedila je kratkotrajna prepiska s gospodinom Abdullahogluom, nakon koje  mi je na kraju ponuđeno da mi direktno iz svog distribucijskog centra u Reutlingenu  pošalju tražene igle ... što bi bilo više nego pohvalno da cijena nije bila skoro dvostruko veća od one u američkim online trgovinama! Nakon toga skoro sam izgubila volju da nabavim njihove igle, nikako mi nije jasno da penaliziraju europske kupce na taj način. Sasvim slučajno, u jednoj škotskoj online trgovini, našla sam ponudu za kružne igle od ebanovine i kada sam mailom tražila informacije o proizviđaču poslali su mi sliku igala, upravo onih koje sam pokušavala nabaviti direktno kod Klass&Gessmanna. Obzirom da sam igle naručila na hrvatsku adresu, par igla me koštao 6.81 funtu jer nisu primijenili VAT, a poštarina za mali paket je daleko povoljnija nego iz američkih trgovina. U odnosu na Lantern moon igle, Susanne's su nešto kraće, oko pola cm, sa šiljatijim vrhom na manjem broju igala (ne i na većim brojevima), jednako otisnutog broja igala na drvu (za razliku od Destiny igala otisak se osjeti pod prstima), kabel im je jednako krut, nemaju swirl i daleko su manje glatke i uopće nisu sjajne, djeluju nepolirano. No, razlika u cijeni se ipak mora nečim opravdati, tako da iako idalje držim Lantern moon preskupim iglama, ipak su daleko superiornije kvalitete u odnosu na Susanne's i k tome nude i brojeve igala koje Susanne's ne proizvodi, npr. 3.75. Za one koji žele nabaviti igle od ebanovine, a cijena od 27 dolara im se čini ipak pretjeranom, bolji izbor su igle Holz&Stein.

Holz&Stein su vrlo brzo odgovorili mailom na moj upit poslan preko njihove web stranice, uz kompletnu ponudu svojih proizvoda, ali još uvijek se nisam odlučila na kupovinu. Njihove igle se teško mogu naći u ponudi i po trgovinama, uglavnom zato što izrađuju igle isključivo po narudžbi. Cijena im se kreće od 14.85 do 16 euro i bez problema šalju igle koje god želite veličine, dužine kabela i vrste drva uz cijenu preporučene pošiljke od 7.90 euro. Gledajući detaljne slike vidjela sam da je kabel direktno pričvršćen na drvo igala, tako da ne vjerujem da postoji swirl opcija, a i kabel mi se čini identičan na ovima koje već posjedujem. Iskreno, vjerojatno bih i te igle kupila (još uvijek razmišljam o narudžbi) da u međuvremenu nisam pronašla daleko jeftiniju i kvaliteniju verziju drvenih igala, koje nisu od plemenitog drva, već najkvalitenije vrste bambusa. Cjenik njihovih proizvoda uz slike možete pogledati ovdje.

Moso bambus je najveća i najtvrđa vrsta bambusa, pa iako je bambus trava, a ne drvo, ipak je dovoljno čvrst za izradu pletaćih igala. Moso bambus se odlikuje i lijepom tamnijom bojom od običnog bambusa, igle su vrlo lagane u odnosu na metalne, a Chiao Goo bambus igle su jednostavno savršene u svojoj kategoriji. Ne samo da su savršeno obrađene, glatke, metalna kapica koja pokriva spoj drva i kabela je polirana zajedno s iglom tako da je prelaz apsolutno neprimjetan i k tome kabel ne samo da se vrti (swirl) već je i dovoljno mekan da se njima može raditi magic loop. Za sve one koji poput mene imaju laganu ruku pri pletenju, idealne su igle za rad s pamukom, svilom ili viskozom jer koliko god glatke bile, na njima predivo ipak manje klizi nego na metalnim iglama. Prvi put sam radeći s pamukom na ovim iglama dobila savršeno jednake očice, dok sam plela onu šatiranu plavu končanu majicu. Obzirom koliko koštaju igle od plemenitog drva, nije za zanemariti činjenicu o prihvatljivoj cijeni ovih igala. Naručila sam ih u njemačkoj online trgovini po cijeni od 4.95 euro i trgovinu svakako preporučam radi savršene usluge. Igle od bambusa mogu se naći kod brojinih proizvođača, između ostalih i Addi proizvodi igle od bambusa, na e-bayu se mogu naći i vrlo jeftine varijante bez porijekla proizvođača, ali ako želite usitinu dobre i kvalitetne igle, s više nego dobrim omjerom cijene i kvalitete, tada su Chiao Goo igle pravi izbor. Ujedno, pokrivaju veliki raspon brojeva igala, od onih najtanjih za pletenje čipke, s jednako velikim rasponom dužine kablova.

Na slici su redom Destiny igle od ebanovine, Destiny od palisandrovine, Klass&Gessmann od ebanovine i Chiao Goo od moso bambusa.

 
napisala Roman Tales, 08:01 ¤ Permalink ¤


0 Comments:


Objavi komentar

~ back home
eXTReMe Tracker