2. srpnja 2011.
Pustinjska vuna

Nakon razočaravajućeg iskustva s predivom od čiste devine dlake, htjela sam odustati od daljnjih pokušaja s tim predivom, ali kada sam u ruke primila "Lana del deserto" u tvorničkoj prodavaonici ISPE u Padovi, odlučila sam pokušati još jednom. Ne samo da se nisam pokajala, već mi je ta vuna postavila nove standarde u definiranju mekoće. Oplela sam jučer probni uzorak sa superfinom merino vunom za novi džemper i nakon "pustinjske vune" čini mi se da pletem špagom.
Model koji sam odabala u prvoj verziji koja je završila oporena, ponovila sam i na ovoj vuni. Iz časopisa sam uzela samo centralni cvjetni panel, uputstva uopće nisam čitala, pošto sam pletivo strukirala i rukave krojila. Ponovno sam testirala matematičku metodu za krojenje rukava i ovaj put računanje je bilo još jednostavnije, a za prišivanje jednog rukava trebalo mi je manje od sat vremena. Dok sam plela ovu majicu čitala sam i izuzetno dobro napisanu knjigu M.Righetti "Sweater design in plain English". Autorica daje prilično dobre upute za krojenje pletiva različitih stilova uz izuzetno dobru argumentaciju koja govori u prilog pletenju po mjeri. No, iako knjigu nalazim izuzetno korisnom nikako se ne slažemo oko postupka računanja visine rukavne kugle.  Da sam računala po postupku opisanom u knjizi moja rukavna kugla bila bi viša za 2 cm, a po opisanom načinu računanja iz prethodnih postova dobila sam rukav idealne dužine i idealnog pristajanja u rukavni izrez. Koliko god puta provjeravala i na kojem god modelu, postupak računanja možda i jeste malo duži, ali u konačnici se više nego isplati.
Zahvaljujući spomenutoj knjizi, po prvi put sam oblikovala ramena skraćenim redovima. Do sada to nisam činila uvjerena da moja ramena nemaju dovoljan nagib da bih se patila i krojenjem kosine na ramenu. Slijedeći upute uzela sam nove mjere i odlučila oblikovati tih 2.5 cm nagiba ramena. Inače, majica je pletena u krug do oduzimanja za rukavni izrez, jednako kao i rukavi. Iako nemam ništa protiv šivanja  opletenih dijelova, kada mi uzorak dozvoljava radije pletem u krug.


Ravelry project page 

 
napisala Roman Tales, 07:04 ¤ Permalink ¤


0 Comments:


Objavi komentar

~ back home
eXTReMe Tracker