1. kolovoza 2011.
Kao da mi nije dovoljno vruće i bez vune u rukama

Kada sam početkom travnja ponovno bila nekoliko dana u Padovi, znala sam da ću otići i do tvorničke prodavaonice ISPE. Ne mogu reći da sam imala namjeru kupovati na veliko, ali za slučaj da cijene budu povoljne ponijela sam sa sobom vodič o potrebnim metrima vune. Ljubazna djelatnica ostavila me na miru da sama pretražujem po policama i iako mi je prvotna namjera bila kupovati pamuk, na kraju sam iz trgovine izašla s vunom. Ne zato što pamuk nije bio dobar, nego zato što je sav pamuk uglavnom bio Unitasov! Nekako mi se činilo apsurdnim kupovati naš konac u talijanskoj trgovini, pogrešno sam pretpostavljala da će u Hrvatskoj biti jeftinji. Ne samo da nije jeftiniji nego je dvostruko skuplji, ne znam kakva mu je cijena u zagrebačkoj tvorničkoj prodavaonici, ali ovo što sam ja vidjela je bilo dvostruko skuplje nego u Padovi.  Malo je reći da sam se pokajala što nisam kupovala i pamuk u Padovi. Pored Unitasovih konaca za pletenje i heklanje, konci za vez koje prodaju pod svojom markom ISPE također su iz Zagreba, zapravo Ljubica konac. Na žalost, ova trgovina ne nudi mogućnost online kupovine,  cijela prodajna politika ove tvornice je debelo u zaostatku za modernim trendovima. Navodno je problem u starom vlasniku koji odbija "novotarije".
Uglavnom, pored "pustinjske vune" odabrala sam i ovu 100% extrafine merino vunu koja me nakon pranja iznenadila svojom mekoćom.  

Na ovom džemperu isprobala sam kako izgleda strukiranje uz pomoć promjene pletaćih igala, pa sam umjesto skidanja očica prema struku jednostavno promijenila broj igala. Kako sam plela iglama 3.5 za strukiranje sam plela 12 redova iglama 3.25, sljedećih 12 iglama broj 3, ponovno 12 redova iglama 3.25 i dalje iglama 3.5. Radi uzorka mi je bilo jednostavnije tako postići strukiranje, a na velikom broju japanskih modela vidjela sam da upravo tako rješavaju problem strukiranja kada su mustre previše komplicirane ili bi oduzimanje očica narušilo tok uzorka. Kada već govorim o uzorku, ovaj uzorak je moja varijacija na temu; kako do sada nisam vidjela isti takav, sličan da, ali isti ne, možda bih ga mogla nazvati svojim?
O rukavima više nema potrebe posebno pričati, osim što moram reći da se ovaj puta nisam dala zavarati isprobavanjem. Prije sam znala  svako malo navući rukav i mjeriti na sebi, zanemarujući podatke sa probnog uzorka, što bi na kraju rezultiralo neodgovarajućom dužinom nakon pranja rukava i neizbježnim paranjem. Na ovom džemperu sam se striktno držala potrebnog broja redova i iako ti redovi nisu bili 43 cm, nakon pranja "magično" su se pretvorili u rukav savršene dužine. Kroj rukavne kugle sam izračunala na već opisani način iz prijašnjih postova.
Nakon pranja opletenih komada ostalo mi je spojiti ramena, prišiti rukave i oplesti par redova oko vratnog izreza, čisto radi stabiliziranja pletiva, pošto rubne pletenice već dovoljno definiraju v - izrez. Danas sam unatoč vrućini ipak obukla zgotovljeni džemper na par minuta  (mislim da ću ga pamtiti po vrućini na kojoj sam ga plela), čisto da vidim kako mi stoji i nakon toga pospremila u ormar da čeka hladnije dane.
 

Ravelry project page

 
napisala Roman Tales, 07:02 ¤ Permalink ¤


0 Comments:


Objavi komentar

~ back home
eXTReMe Tracker