3. siječnja 2012.
Teotihuacan

Prva izložba koju sam razgledala u siječnju prošle godine,  bila je posvećena Teotihuacanu, gradu kojeg danas definiraju kao najvjerojatnije multietnički i koji je utjecao na kasnije kulture Maya i Asteka. Skoro sam zaboravila na tu izložbu i teško da bih o njoj pisala da na prvi dan ove godine, umjesto bečkog koncerta, nisam odgledala jedan dokumentarac posvećen Astecima i da konačno nismo stigli do posljednje godine majanskog kalendara.

Eksponati predstavljeni u Rimu stigli su iz Arheološkog muzeja grada Meksika i Muzeja Anahuacalli. Koliko god voljela povijest i koliko god sam s entuzijazmom otišla na tu izložbu toliko me obilazak ostavio u nekom čudnom stanju nelagode. Uglavnom radi nevjerojatnog proljevanja krvi, žrtvovanja, prijetećih figura i skulptura, čak i svakodnevni uporabni predmeti nisu djelovali niti malo svakodnevno i uporabno, ako si naravno ne mislite praviti rupe u glavi da vlastitom krvi pridonesete žrtvu bogovima.

Teotihuacan je bio grad nekih 50-tak kilometara od današnjeg Meksika s kulturom koja je vrhunac dosegnula nekih 1000 godina prije Asteka, od 2. do 6. stoljeća A.D.  Danas je ova kultura najpoznatija po dvije piramide, posvećene Suncu i Mjesecu. Teotihuacani su prakticirali ljudske žrtve, vidljivo po nekim od izloženih figura od gline, pa su se svećenici presvlačili kožom skinutom s neprijatelja u ceremonijama. Sve u svemu, jedna od rijetkih izložbi nakon koje nisam imala niti najmanju želju napraviti još jedan krug, već sam odahnula po završetku i bez osvrtanja izašla van.

I tako, dok sam gledala dokumentarac i po ne znam koji put priče o prinošenju ljudskih žrtava, u pauzama reklama prebacivala preko različitih programa na kojima su uglavnom davali astrološka predviđanja po pojedinim znakovima, krv u žilama zaledila mi je vijest s teleteksta da su u Indiji djevojčici izvadili jetru kao žrtvu bogovima za dobru žetvu. Lalita Tati, sedmogodišnje dijete, oteto dok se vraćala kući nakon što je kod prijatelja gledala televiziju, pala je kao žrtva neznanja, zatucanosti, fanatizma koji plodno tlo nalazi kod nepismene sirotinje ... 2000 godina nakon Teotihuacana!

 
napisala Roman Tales, 19:30 ¤ Permalink ¤


0 Comments:


Objavi komentar

~ back home
eXTReMe Tracker