23. svibnja 2012.
Nove igle i jedna kopča

Od svih mailova koje sam ikada zaprimila zahvaljujući blogu, najviše me iznenadio jedan od prije skoro dvije godine. Gospođa koja mi je mail uputila tražila je odobrenje da jedan njezin student koristi moje tekstove o metalnim kružnim iglama jer je trebao napisati seminarski rad upravo na tu temu, koju mu je zadala u okviru kolegija na Fakultetu strojarstva i brodogradnje u Zagrebu. Kasnije mi je mailom dostavila seminarski rad svog studenta i mladić je jako lijepo temu obradio, iako ne plete i čisto sumnjam da ga je tema pletaćih igala posebno zanimala, a meni ostaje nada da je barem donekle stekao ideju da napraviti savršene pletaće igle nije jednostavan zadatak kao što možda na prvi pogled izgleda.

Sreća je da danas na tržištu postoji fantastičan izbor pletaćih igala, dostupan svima koji imaju internet priključak i kreditnu karticu. Bez obzira što od igala tražili i kojim načinom pleli, velika je vjerojatnost da ćete čitajući tuđa iskustva pronaći igle koje će vam savršeno odgovarati. Kada sam ponovno krenula češće plesti, a kako sam ostala bez svih svojih igala, suočila sam se s poraznom činjenicom da je u Italiji nemoguća misija pronaći kružne igle, a i kada ih imaju u ponudi radi se o najlošijim Pony iglama. Htjela nehtjela, bila sam prisiljena potražiti u kojoj online trgovini naručiti igle. Vrlo brzo sam napravila popriličnu kolekciju igala različitih proizvođača i ovisno o tome što pletem biram koje igle ću koristiti. No, u cijeloj mojoj kolekciji igala, nisam imala niti jedan par  igala deblji od 5 mm., jer debelom vunom ne volim plesti, a za Oxidiju sam trebala igle br 5.5 i 6. Nakon što sam cijelu Rijeku obišla u potrazi za pletaćim iglama, u očaju sam čak i dugačke htjela kupiti, ali niti njih nije bilo u traženoj veličini, odlučila sam se upustiti u avanturu s jedinim iglama koje su ostale na životu iz moje nekadašnje kolekcije, dural-extra br.6 s kabelom od 120 cm.Od šestice iz jednog Lidlovog kompleta odmah sam odustala jer im je spoj s kabelom nemoguće premostiti

Džemper sam oplela i time dokazala da ne čine igle vještinu već tko ih u rukama drži, ali toliko sam prigovarala i zanovijetala dok sam plela, da mi je i muž iznerviran predlagao da odem kod susjede na internet naručiti igle koje mi trebaju. Ne znam zašto sam se toliko mučila, da li sam se odvikla od igala na kojima prelaz na kabel nije neosjetan, a kabel krut i nepodatan ili je problem bio što očice ne klize lijepo po iglama ili što su igle bile nekako teške u rukama ... ? Činjenica je da sam sama sebi obećala naručiti i igle deblje od petice čim se vratim u Italiju. Da stvar bude gora, kada sam došla do rukava taj kabel od 120 cm, dužine više ngo dovoljne za "magic loop", radi krutosti je učinio pletenje nemogućom misijom. U očaju i želji da dovršim započeto, otišla sam do obližnjeg magazina s vunom, pitala imaju li set od 5 igla od 6 mm i kupila ponuđeni horor od igala za 3 euro (ne vrijede niti toliko centi). Igle su već nove bile oguljene, a vrhovi su im ovako izgrebani pod normalno, nije riječ o proizvodu s greškom, već je to upravo takav nesavršeni finalni proizvod. Nakon što sam mazohistički dokazala da i s najlošijim mogućim iglama znam i mogu plesti, uz pomoć ChiaoGoo grupe na Ravelryju sam našla online trgovinu koja  igle nudi po dobroj cijeni i ne naplaćuje poštarinu za narudžbe veće od 29 US $. Iskreno ih preporučam, obzirom na cijenu i kvalitetu usluge, jedina mana je što je pošiljka putovala 3 tjedna, pa ako vam je hitno, iste igle možete naručiti i u njemačkoj online trgovini gdje sam prije par godina kupila prve chiaogoo igle. Cijena je povoljna, a iako će vam naplatiti poštarinu skinut će vam porez ako živite u zemlji izvan EU.
Pored igala od moso bamusa, koje su moj apsolutni favorit u kategoriji drvenih igala, je i par igala od inoxa s crvenim kabelom (od inoxa presvučenog najlonom). Kabel je čvrst, ali istovremeno podatan, a igle imaju "lakat" prije prelaza na kabel koji je neosjetan i savršen. Pokušavam se opredijeliti koje su mi igle draže, inox ChiaoGoo ili inox HiyaHiya, ali s oba tipa u standardnoj verziji (ne lace) jednako se dobro osjećam. Oba proizvođača nude i lace verziju svojih igala gdje su vrhovi nešto duži i oštriji, kako vele, pogodniju za pletenje čipke i rupičastih uzoraka. Oštri vrhovi nisu za mene, moj način pletenja je takav da mi oštri vrhovi smetaju i to je jedan od osnovnih razloga zašto ne volim KnitPiks ili KnitPro igle. Koliko god njihov kabel bio mekan, igle su im previše zašiljene, konkretno mislim na sam vršak igle koji me doslovno ubada u prst kada ga povremeno pletući dotaknem. I Addi igle imam u turbo verziji, ne lace, a mana im je da jednako kao i KnitPro s vremenom gube sjaj. S KnitPro sam oplela jednu vestu i  igle su već tamnije, dok su Addi koje sam daleko češće koristila u boljem stanju. Prednost im je svakako cijena ako kupujete interchangable setove, ali koliko koštaju pojedinačni vrhovi i dodatni kabeli, inox igle su daleko jeftinija i kvalitetnija varijanta. Naravno, prije svega se trebate osloboditi predrasude da je sve napravljeno u Kini šrot i  loše kvalitete. Kontaktirajući s moderatoricom kineske grupe na Ravelryju doznala sam da ona ni Hiyahiya ni ChiaoGoo ne uspijeva nabaviti, iako se oba tipa proizvode u Šangaju, cjelokupna proizvodnja završava na zapadnom tržištu. Oba branda inox igala imaju i svoje grupe na Ravelryju, pa nije na odmet pročitati i iskustva njihovih članova prije eventualne kupovine, činjenica je da smo svi koji smo isprobali bilo jedne bilo druge, masovno krenuli nabavljati sve brojeve.


Do sada sam imala više traumatska nego pozitivna iskustva s talijanskim poštama, od pošiljki koje nikada nisu stigle do mene, do pošiljki koje su mi spašene zahvaljujući susjedima koji su ih pospremili našavši ih pred zgradom. Kako je prošlo više od mjesec dana otkako sam naručila kopču za Opposite pole džemper, počela sam se miriti sa sudbinom još jedne nestale pošiljke. Srećom, jučer je ipak stigao paketić i unutar njega prekrasna kopča od palisandrovine, uživo još ljepša nego na slici online trgovine. Zatreba li vam kakva kopča za šal, bez obzira od kojeg materijala, svakako vam preporučam da najprije pogledate ima li nešto za vas na stranicama Shawl pin store


 

 
napisala Roman Tales, 22:00 ¤ Permalink ¤


0 Comments:


Objavi komentar

~ back home
eXTReMe Tracker