4. siječnja 2013.
Kako izravnati oparanu vunu?
Ne znam kako je drugima, ali kada vidim jednostavno rješenje nekog problema ili neku jako dobru i originalnu ideju, najprije se oduševim, a onda pitam kako se sama nisam toga dosjetila. Kad je o pletenju riječ, tako me oduševio onaj jednostavni, najjednostavniji mogući brojač redova, kojeg sada redovno koristim i ne znam kako sam uopće imala volje brojati redove prije njega. Sada mi se čini nemoguće plesti bez tih omčica koje sam si napravila u nekoliko boja.
Prije nekog vremena naletjela sam na fantastično jednostavno rješenje kada trebate izravnati oparanu vunu. Izuzetno mi je žao što nikako ne mogu pronaći fotografije niti link stranice gdje sam to prvi put vidjela, a tražila sam na sve moguće načine i na svim jezicima koje poznajem. Svega nekoliko dana kasnije, taj savjet mi se pokazao više nego korisnim, a sada kada sam ga isprobala, svrstavam ga u kategoriju genijalnih.
Bila sam prisiljena oporiti rukave sa sivog kardigana kojeg baš nikako da dovršim. Rukavi su bili dobro iskrojeni, prišila sam ih bez najmanjeg problema, ali sam došla do zaključka da sam trebala dodati koju očicu više za komotniji "ease".  Naučila sam na teži način da broj očica na ravno pletenom probnom uzorku, nije identične širine kao isti broj očica pleten u krug. Ne radi se o nekoj velikoj razlici, ali kako je riječ o vesti na kopčanje, mislim da koji centimetar viška na širini rukava može biti od koristi, ako namjeravam ispod i neku bluzu obući. Zato sam odlučila oporiti rukave i isplesti ih ponovno s nekoliko očica više i dok sam gledala u vijugavu  oparanu vunu sjetila sam se nedavno viđenog savjeta. Uobičajeno je vunu ili namočiti i čekati da se osuši ili napariti nad loncem vruće vode da bi se vuna izravnala. U oba slučaja vunu treba najprije namotati preko lakta ili naslona stolice i poslije čekati da se osuši. Iskeno, time se nikada nisam bavila. Uglavnom sam zadovoljna s onim što opletem i nikada nisam parala svoje opletene džempere da bih ponovno plela s tom vunom.
Vunu s oparanog rukava sam namotavala oko čiste staklene boce, nastojeći uredno namotavati. Kada sam vunu namotala, pažljivo sam, uz pomoć lijevka, u bocu nasula kipuću vodu - ovo je poželjno polagano raditi tako da se staklo postepeno zagrijava i boca ne pukne. Nakon par sati vuna se izravnala, premotala sam ju u klupko i sada pletem s izravnanom vunom, baš kao da je nova.
 
napisala Roman Tales, 19:30 ¤ Permalink ¤


0 Comments:


Objavi komentar

~ back home
eXTReMe Tracker